Koncert sakralne glazbe u katedrali
27. siječnja @ 19:00 - 20:00
U kulturno-umjetničkom segmentu proslave Svečanosti Sv. Tripuna, 27. 1. u 19 sati u katedrali sv. Tripuna održat će se koncert sakralne glazbe. Djela za sopran i bariton uz pratnju orgulja te djela za solo orgulje izvest će ugledni umjetnici i profesori: Ljiljana Lišković (sopran, Novi Sad), Berislav Jerković (bariton, Osijek), Zoltan Borbelj (orguljaš, Novi Sad). Ova jedinstvena večer ispunjena biserima sakralne glazbe, kotorskoj će publici donijeti bogati repertoar u rasponu od baroka, romantizma do suvremenih skladatelja, a brojne će kompozicije biti praizvedbe u Crnoj Gori. Na programu su djela Bacha, Purcella, Lukačića, de Grignyja, Schuberta, Saint-Saëna, Rheibergera, Francka, Viernea i drugih. Ulaz je slobodan.
Ljiljana Lišković (Sopran) stekla je diplomu magistra umetnosti na Univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Beču u klasama Helene Lazarske, Margarite Lilove i Klaudije Viske. Doktorirala je solo pevanje na akademiji umetnosti u Novom Sadu pod mentorstvom Željka Lučića. Bila je stipendista Fonda Karl Mihael Cirer i Tokio fondacije, kao i Til- Dir Fondacije iz Švajcarske. Osvajala je nagrade na internacionalnim takmicenjima “Đakomo Lauri- Volpi” u Latini, Takmičenju grada Bolonje, “Rolando Nikolozi” u Rimu, Internacionalom operskom takmičenju u Ferari i dr. Nastupala na Letnjem festivalu “Mocart u Rajnsbergu” (Austrija), Letnjem festivalu “Le Petit Festival” u Dubrovniku, Festivalu “Opera Pjenca” u Toskani, Festivalu u Amandoli, Festivalu „La cultura dello spirito“ u Kabeli (Italija), Auditorijumu “Leonardo da Vinči” (San Dona di Pjave), u Teatru Šenbrun u Beču, Teatru “Guardasoni” u Bolonji, Gradskom pozorištu u Trevizu, Teatru “Ebe Stinjani” u Imoli, Teatru “Manconi” u Bolonji, u sali Ka Reconiko i crkvi “La pjeta” u Veneciji, u pozorištima u Ferari i Budriu (Italija), u Operi Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, na Festivalu Constantinus u Nišu i Festivalu Tricikl u Kosovskoj Mitrovici i dr. Ostvarila je zapažene nastupe u Austriji, Italiji, Španiji, Nemačkoj, Hrvatskoj, Srbiji i Japanu u ulogama Kraljice noći (Čarobna frula), Adine (Ljubavni napitak), Emi (Albert Hering), Mizete i Mimi (Boemi), Olimpije (Hofmanove priče), Liu (Turandot), Amelije Grimaldi (Simon Bokanegra).
Njena koncertna delatnost obuhvata izvođenje Vivaldijeve Glorije, sopran solo u Hajdnovoj Nelson misi i Betovenovoj 9. Simfoniji, pravoslavne duhovne muzike sa horom „Orfelin“ u Sentandreji i Novom Sadu, te saradnju sa pijanistima Gasparom Hantom, Karlom Đicijem, Natašom Veljković, Valentinom Nenaševom i Strahinjom Đokićem. U poslednje nastupe ubraja veče španskih kompozitora sa gitaristom Zoranom Krajišnikom i koncerte posvećene Betovenu sa pijaniskinjom Aleksandrom Rakić. Ljiljana Lišković je vanredni profesor i šef Katedre za solo pevanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a majstorske kurseve je držala u Italiji, Sloveniji, Crnoj Gori i Srbiji. Angažovana je kao predavač na projektu „Opera: Past, Present, Perfect!“ u okviru Programa Kreativne Evrope-Kultura, u organizacije MOTO-a.
Berislav Jerković (bariton), diplomirao je Pjevanje, Dirigiranje i Glazbenu pedagogiju (Muzičke akademije u Zagrebu, Osijeku i Pečuhu, Mađarska), poslijediplomske studije Pjevanja (na Sveučilištu u Zagrebu i na Sveučilištu u Grazu) te doktorski studij na Sveučilištu u Zagrebu.
Pjevao je brojne solističke uloge u Osijeku, Zagrebu, Novom Sadu, Skopju, Splitu, Pečuhu, Dubrovniku, Johannesburgu u sljedećim operama: Don Giovanni, Gianni Schicchi, L’elisir d’amore, Rigoletto, Cosi fan tutte, Un ballo in maschera, La boheme, Eugene Onegin, I Pagliacci, Čarobna frula, Carmen, Hansel and Gretel, La sonnambula, Figarov pir, Tosca, La serva padrona, Ero s onoga svijeta, Susannina tajna itd. Nastupao s brojnim orkestrima i održao brojne solističke recitale na koncertima i festivalima u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Mađarskoj, Jordanu, Makedoniji, Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Bugarskoj, Grčkoj, Portugalu, Italiji, Španjolskoj, Venezueli, SAD-u, Belgiji, Kini, Južnoj Africi…
S Hrvatskim baroknim ansamblom i Savaria Baroque Ensemble surađuje u izvedbama starih majstora glazbe (Caccini, Rameau, Campra, Handel, Bach, Gill, Monteverdi, Jelić, Lukačić…). Vrlo je aktivan u znanstvenim i umjetničkim istraživanjima, konferencijama i kongresima: u Bologni (2008), Parizu (2009), Marlboroughu (2010), Pekingu (2010), Rochesteru (2011), Solunu (2012), Brisbaneu ( 2013), Princetonu (2014), Beču (2022). Vodi majstorske tečajeve i stručne seminare za pjevače, dirigente, voditelje zborova i vokalnih sastava (Hrvatska, Mađarska, UK, Francuska, Kanada, Grčka, SAD, Južna Afrika, Jordan, Bosna i Hercegovina…). Osim pjevačke, vodi i intenzivnu dirigentsku karijeru, nastupajući na koncertima sa zborovima, opernim, vokalnim i instrumentalnim sastavima u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnik je brojnih nagrada- kao solist i kao dirigent.
Umjetnički je ravnatelj ansambla Opera Pannonica i Međunarodnog pjevačkog natjecanja Lav Mirski, Hrvatska. Autor je knjiga Kurikul nastave pjevanja (2019.) i Suvremena nastava pjevanja (2021.).
Redoviti je profesor na Akademiji umjetnosti u Osijeku (glavni predmet struke Pjevanje i srodni predmeti – Operni studio, Dirigiranje, Komorno pjevanje..) i Pročelnik je Odsjeka za glazbenu umjetnost.
Zoltan Borbelj, redovni profesor AUNS, orguljaš, crkveni muzičar
Zoltan Borbelj (1977*) je diplomirao na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Andrije Galuna i na Univerzitetu umetnosti u Gracu u klasi profesora Guntera Rosta. Na Konzervatorijumu „Johan Jozef Fuks” u Gracu studirao je čembalo i generalbas u klasi profesorice Konstance Rik. Učestvovao je na brojnim kursevima u Austriji, Nemačkoj i Francuskoj. Od 1993. godine, između ostalog, bio je orguljaš u Župnoj crkvi Imena Marijinog u Novom Sadu i u Franjevačkoj crkvi u Gracu. Od 2008. godine Borbelj je profesor za orgulje Akademije umetnosti u Novom Sadu u raznim zvanjima. Od 2011. godine je upravitelj Fondacije Cor Jesu Senta. Od 2000. do 2022. godine kao koncertantni umetnik, nastupao je u deset evropskih zemalja i u Severnoj Americi. U dotičnom periodu sarađivao je kao solista i orkestarski muzičar između ostalog sa Simfonijskim orkestrom Segedina, Filharmonijom Severne Makedonije, Gudačkim orkestrom Camerata Academica u Novom Sadu, orkestrom Festivala rane muzike u Beogradu, Horom i Simfonijskim orkestrom RTS-a. Trenutno pohađa studije
kompozicije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.